Torque Game Hakkında Duyuru

Oyunun yapımında neredeyse sona geldim diyebilirim ancak hiç ummadığım, ciddi bir problemle karşılaştım. Bu yazımda oyunu geliştirme aşamasında çözemediğim bu sorunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bu oyunun yapımına başlarken UPBGE oyun motorunun henüz tamamlanmamış bir oyun motoru olduğunu ve bu oyunu yapma sebeplerimden birinin de oyun motorunun kabiliyetlerini test etmek olduğunu yazmıştım. Motorun tamamlanmamış olması sebebiyle yarı yolda kalma ihtimalimin olduğunu biliyordum. Şimdiye kadar yaptıklarım düşünüldüğünde herhangi bir eksiklik yoktu ve işler yolunda gidiyordu. Ama neredeyse sona gelmişken karşılaştığım bir sorun sebebiyle oyunun yapımına ara vermek zorunda kaldım…

UPBGE hakkında

Blender oyun motoru iki şekilde geliştirilmeye devam ediyor. Birincisi an itibari ile UPBGE 0.2.5 olarak geliştirilmeye devam eden, eski grafik motoru ve blender ın 2.8 sürümünden önceki versiyonları baz alan oyun motoru diğeri ise Blender ın 2.8 sürümünden sonra gelen eevee render motoruyla çalışan, yeni Blender versiyonlarını baz alan ve benim oyunumu yaparken kullandığım UPBGE eevee (0.3 alpha) oyun motoru.

Eski sürümü baz alan oyun motoru, blender ın yeni sürümünü baz alan oyun motoruna göre daha gelişmiş ve eksiği çok daha az. UPBGE eevee nin geliştirilmesi henüz tamamlanmadı ve tamamlanması birkaç yıl daha sürecek gibi duruyor. Ancak ne varki eevee render motoru eski render motoruyla kıyaslanamayacak kadar iyi olduğundan ve bir takım yeni özellikler sunduğundan oyunu geliştirirken yeni versiyonu seçmiştim.

Oyunun Açılış Süresi

Oyun içerisindeki modeller çoğaldıkça ve yapılması gereken hesaplamalar arttıkça oyunun ilk açılış süresi de uzamaya başladı. Bu süre benim bilgisayarım için 1920×1080 piksel çözünürlükte ve tam ekran için yaklaşık 13 saniye. Bilgisayarımın bazı donanımlarını da belirtecek olursam: ekran kartı Nvidia Gtx 1050 Ti, işlemcim İntel Core i7 8750h, 8 gb ram ve oyun ssd ye yüklü. Ortalamanın biraz üzerinde bir bilgisayar için bile 13 saniye açılış süresi biraz uzun. Ancak bu süreyi nasıl bekleyeceğimiz oyunun açılış süresinden daha önemli.

Oyun açılırken beyaz bir ekran ile karşılaşıyoruz. Bu ekrana baktığımız süre zarfında oyunun ne kadarının yüklendiğini bilemiyoruz. Bu durumu düzeltmek için oyun açılırken bir yükleme ekranı ara sahne olarak oyuncuya gösterilmeli. Yükleme ekranında da yüklenmesi uzun süren oyunlarda bir yükleme barının olması son derece iyi olacaktır elbette.

UPBGE Oyun Yükleme Sistemi

Blender standart olarak oyunu yüklerken her şeyi aynı anda yüklemeye çalışıyor. Her şey aynı anda yüklenmeye çalışıldığından yükleme süreci hakkında bir bilgiye ulaşmak mümkün olmuyor. Yükleme sürecini daha mantıklı ve süreç hakkında bilgiye ulaşılabilir halde yapmak için libLoad kodunu kullanıyoruz. Bu kod ve kodun bağlantılı kodları sayesinde yükleme sürecini takip edebiliyor ve sürecin sonunda asıl oyun sahnemize geçiş yapabileceğimiz bir ara yükleme sahnesi yapabiliyoruz.

LibLoad kodunu oyunum için çalıştırmayı başaramadım. Yabancı forumlarda da takıldığım konular hakkında araştırmalar yapıyor ve gerektiğinde bende soru sorarak bilenlerin yardımını umuyorum. Konu hakkında sorduğum soruya oyun motorunu geliştiren kimselerden gelen cevap beni hayal kırıklığına uğrattı. UPBGE Eevee oyun motoruna henüz libLoad kodunu entegre etmediklerini yazdılar. İşin kötü tarafı bu iş için kullanabileceğim bir başka yöntem için gerekli sahne üzerine başka sahne yazma sistemi de çalışmıyor.

Sonuç

Eğer oyun açılışı için bir ara sahne koyma imkanım olsaydı bundan sonrasında oyuna leveller ekleyecek ve bu leveller arasında geçiş için menüler tasarlayacaktım. Menü tasarımları hakkında (oyunu durdurmak hariç) bir eksiklik yok aslında ve yapılabilir gözüküyorlar ancak daha kötü bilgisayarlarda daha uzun olabilecek bu bekleme süresi ve bu süre zarfında bir ara sahne gösterme imkanımın olmayışı nedeniyle oyunun yapımına ara veriyorum…


Oyunun açılış sürecini test edebileceğim başka bilgisayarlara ihtiyacım var aslında sizler kendi sistem özelliklerinizi de belirterek çözünürlük değerlerini 1920×1080 pikselde ayarlayıp tam ekran için oyunun açılış süresini test ederek bana bu konuda yardımcı olabilirsiniz. Gelen verilere göre bir durum değerlendirmesi yapma niyetindeyim eğer açılış süresi benim tahmin ettiğim kadar uzun değilse bu süreci kısaltmak için yapabileceğim birkaç şeyi daha yaparak oyunun yapımına devam edebilirim.

Paylaştığım son oyun dosyası:

İndir “Torque Game Step 7” 7-Hareketli_Objeler.rar – 13 defa indirildi – 79 MB

Test sonuçlarınızı yazının altındaki bir cevap yazın kısmından benimle paylaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın