Oyunlar için animasyonlu doku yapımı

Sonsuz döngü video yapımı konusunda yazdığım yazının sonunda oyunlar için animasyonlu doku yapımı hakkında bir yazı yazacağımı belirtmiştim. Bu yazımda blender da bir takım bağlantılar yaparak hazırladığım ve animasyonlu doku yapımını kolaylaştıran bir çalışmamı sizlerle paylaşıyorum.


İndir “Loop Animated Texture Maker” Loop_Animated_Texture_Maker.rar – 23 defa indirildi – 97 KB


Animasyonlu dokular hakkında önceki yazılarımda açıklama yapmıştım eğer konu hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz efekt bölümünden ilgili yazılarıma ulaşabilirsiniz.

Kısaca burada da açıklayayım animasyonlu dokular oyunlar için efekt yapımında sıkça kullanılan bir yöntem. Sizlerde biliyorsunuz ki videolar aslında görüntü karelerinden oluşur. Her saniyede 24 kareden fazla görüntü art arda oynatılmak suretiyle hareketli bir görüntü elde edilmiş olur. Animasyonlu dokularda art arda gösterilen bu kareler tek bir görüntü içerisinde depolanır ve dokunun kaplandığı yüzeyin kaplama koordinatları doğru şekilde değiştirilerek animasyon oyuncuya gösterilmiş olur.

Nasıl çalışıyor ?

Bu yazımda paylaştığım dosyanın nasıl çalıştığını biraz açıklayayım. Düğümün büyük bir bölümü hangi karede olduğumuzu tespit etmek için işlem yapıyor. Bu iş için keyframe atayarak anlık kareyi manuel değiştirmek mümkün olabilirdi belki ancak bu durumda kare sayısı hazırlanan dokuya göre değişiklik gösterebileceğinden her seferinde ayarlamaları yapmak gerekirdi. Bende öncelikle mevcut kareyi tespit eden bir düğüm hazırladım.

Sonrasında yaptığım şey ise render edilmiş kare sayısını ikiye ayırmak ve ilk yarısını alfa kanalı etkisiyle görünürlüğü artan şekilde ikinci yarısının üzerine yazmak oldu.

Kaç karenin ikinci karenin üzerine yazılacağını seçmek için, mevcut renderların kaç piksel olduğunu tespit için, nihai dokunun kaç satır ve kaç sütundan oluşacağını belirlemek için manuel girdiler gerekiyor. Tüm bunları video da açıklamaya çalıştım…

Bir cevap yazın