Torque Game | 1. Aşama Temel Karakter Hareketleri

Uzunca bir hazırlık sürecinin ardından sonunda UPBGE ile ilk bilgisayar oyunumu yapmaya başladım. Oyunu her geliştirdiğimde sizlerle blender dosyasını da paylaşmayı planlıyorum.


İndir “Torque_Game_Step_1” Torque_Game_Temel_Hareketler.rar – 27 defa indirildi – 19 MB


LICENSE TERMS / LİSANS KOŞULLARI


Hami Cihat SERTCAN isimli yazarın “Torque” Game başlıklı eseri bu Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://hamisertcan.com/2020/06/09/torque-game-1-asama-temel-karakter-hareketleri/ bağlantısındaki esere dayalı olarak.


UPBGE henüz yeni sayılabilecek bir oyun motoru. Geçmişte Blender içerisine gömülü bulunan oyun motoru blender ın 2.8 sürümünün ardından programdan ayrıldı. Bu durum Blender Game Engine’ in sonu UP Blender Game Engine’ nin başlangıcı oldu. Yeni oyun motoru aslında tam anlamıyla yeni bir oyun motoru değil. Eski oyun motorunun özellikle grafik motoru olarak geliştirilmiş hali desek daha doğru olur. Eski oyun motorunda çalışan kodların neredeyse tamamı yeni oyun motorunda da çalışıyor. Keza eski motorda kullandığımız arayüzde kısmen değişmiş olsa temelde hala aynı.

Neden bu tarz bir oyun ?

Blender’ ın eski oyun motoru ile birçok farklı türde oyunlar yapmıştım. Buraya tıklayarak eski oyunlarıma göz atabilirsiniz. Yeni oyun motoru her ne kadar eskinin temelleri üzerine yükselse de tam olarak nelerin değiştiğini ve bu yeni oyun motoru ile neler yapılabileceğini tam olarak bilmiyorum.

Tüm bu bilinmezlikler içinde ilk oyun olarak fps, rts, racing oyun çeşitleri gibi nispeten kompleks bir oyun çeşidi ile başlamak bana çok mantıklı gelmedi. Eğer oyun motoru yetersiz ise yaptıklarım boşa gidebilirdi. Oyun geliştiricilerin genellikle bu işlere ilk başladıklarında öğrendikleri rolling ball game tarzı bir oyun bana daha makul geldi. Ayrıca eğer yeterli talep olursa UPBGE oyun motoru hakkında hazırlayacağım video serisinde bu oyun için hazırladığım modelleri ve kodları da kullanabilecektim.

Oyun hakkında planlarım

Oyun genel olarak Avatarın yüzen adalarına benzer platformlar üzerinde ilerlediğimiz ve belirlenen süre içerisinde bizi aşağıya düşürmeye veya yok etmeye çalışan engellerden sıyrılıp hedefe ulaşmaya çalıştığımız bir oyun olacak.

Oyun için üç farklı karakter tipi ve bu karakterler için farklı özellikler düşünüyorum. En hafif karakterimiz oyunda belli yerlere konuşlandıracağım hava akımlarından etkilenecek, en ağır karakterimiz bazı duvarları yıkabilecek veya manyetik alanlarda tutulabilecek. Oyun içerisinde bu karakterler arasında anlık geçişleri doğru bir şekilde yaparak hazırlanan platformda ilerlemeye çalışacağız.

Oyun içerisinde hareketli platformlar ve hareketli engeller olacak.

Bazı adalar üzerine yerleştirmeyi planladığım silahlar olacak bu silahlar bizleri yok etmeden önce bizim onları yok etmemiz ya da platformun ilgili kısmını tamamlamamız gerekecek.

Oyun içerisinde birçok kez başarısız olma ihtimali olacağından en baştan başlamamak için ckeckpoint noktaları hazırlayacağım.

Bazı durumlarda oyun mekanını iyice tartıp hamle yapmamız gerekeceğinden farklı kameralara geçişler ve mevcutttaki kamera açısını değiştirme seçenekleri olacak.

Evet aslında aklıma gelen çok fazla şey var ancak bu serinin geleceğini birazda sizler belirleyeceksiniz. Ben her halükarda bu oyunu sonuçlandırmayı planlıyorum ancak sizlerden gelebilecek istekler doğrultusunda oyuna farklı özellikler ekleme ihtimalim de var.

Şu anda ne aşamadayım ?

Aslında oyunu yapmaya başlamadan önce bir çok farklı deneme yaptım Elbette tahmin edemeyeceğim problemler ile karşılaşabilirim ancak yukarıda sıraladığım özelliklerin neredeyse tamamının yapılabilir olduğundan eminim.

Oyunda kullanacağım modellerin önemli bir bölümünü de tamamladım. Geriye modellerin oyuna eklenmesi ve kodların yazılması kaldı. Arayüz tasarımlarını da unutmamak gerek.

İlk aşamada neleri tamamladım ?

İlk aşamada tamamladıklarım:

1-Karakterin fizik özellikleri

2-Karakterin ileri, geri, sola ve sağa hareket ettirilmesi

3-Karakterin zıplaması. Karakter zemine her temasında iki defalık zıplama hakkı kazanıyor. Ayrıca ikinci zıplama ilk zıplamanın yarısı kadar yapılabiliyor.

4-Karaktere anlık etki eden itme kuvveti. Bu özellikle yetişemediğimiz platformlara ulaşabileceğiz. Ayrıca yolumuza devam etmek için bazı engelleri parçalamakta da bu özelliği kullanabileceğiz. Özellik sürekli kullanılamasın diye bir timer ı kod içerisinde bu iş için görevlendirdim. Şuan için 3 saniyede bir defa kullanılabiliyor.

5-Ana kameranın karakter takibi.

Sonraki aşamada ne yapacağım ?

Bir sonraki aşamada kamera rotasyonu için kod yazmayı planlıyorum. Aslında basitçe bir tuşa bastığımızda kameranın rotasyonunun 90 derece dönderilmesi şeklinde olabilir ancak ben olayı biraz abartmayı planlıyorum 🙂

Son olarak yorumlarınız benim için önemli lütfen yorumlarınızı esirgemeyin 🙂

Bu yazıda 2 yorum var

Bir cevap yazın