Low poly rock generator and procedural materials

Low poly rock generator and procedural materials / Düşük yüzeyli kaya oluşturucu ve prosedürel materyaller


İndir “Rock Generator and Materials” Rock_Generator.rar – 210 defa indirildi – 5 MB


İlerde yapmayı planladığım oyunlarda kullanılmak üzere düşük yüzey sayılı ve dokusunun tekrar yerleri belli olmayan kayalar yapmak için yaptığım araştırmaların sonucunda youtube da birkaç videodan öğrendiklerimi birleştirerek yaptığım bir çalışma…

Aslında youtube da konu hakkında birçok farklı yöntem bulmak mümkün bu iş için eklentiler bile mevcut ve ben neredeyse bütün yöntemleri denedikten sonra bu yöntemin daha avantajlı olduğu kanaatine vardım.

Aslında yöntemleri sıralamak artı ve eksi yanlarını yazmak faydalı olabilir. Bu bağlamda kısaca özetleyeyim:

1.Yöntem: Bisect komutuyla manuel kaya yapımı

Bisect komutu ile kaya yapımı temel olarak bakış açısına göre çizilen bir çizgi ve bu çizginin ilerisinde veya gerisinde kalan kısımların kesilmesine dayanıyor. Bu işlemi defeatle tekrarlamak sureti ile kayaya benzeyen objeler elde etmeye çalışıyoruz. Avantaj olarak elde edilen nihai modelin yüzey sayısının düşük olması söylenebilir. Ancak birçok dezavantajı var, bu işlemi tekrar tekrar yapmak çok fazla zaman alıyor ve elde edilen model çok keskin kenarlı olduğu için yapay duruyor. Ayrıca her açıdan objeyi kesmek mümkün olmadığı için tam olarak modelleme hakimiyeti de olmuyor maalesef.

2.Yöntem: Eklenti kullanarak kaya oluşturmak

Kaya oluşturmak için rock generator adında bir eklenti mevcut. Bu eklentiyi kullanarak da kaya yapmak mümkün. Bu eklentinin avantajları olarak birçok farklı ayar seçeneğinin olması, dolayısıyla çok çeşitli şekillerde kaya üretmenin mümkün olması sayılabilir. Ancak bu eklenti ile birçok deneme yapmama rağmen tam olarak istediğim şekillerde kayalar elde etmeyi başaramadım. Özellikle düşük yüzey sayılı kayaları bu eklentiyi kullanarak elde etmek biraz zor gözüküyor. Sert kenarları olmayan fazlaca girinti çıkıntı ihtiva eden kayaların üretilmesi nispeten daha kolay. Bundan dolayı kayanın sahnede ön plandaki objelerden biri konumunda olduğu, animasyon amaçlı sahnelerde bu eklentiyi kullanmak daha mantıklı olacaktır.

3.Yöntem: Displacement modifier ekleyerek kaya yapımı

Bu yöntem benim kullandığım yöntemler arasında düşük yüzeyli kaya oluşturmak için en iyi yöntemdi. Aslında displacement map olarak voronoi kullanılıyor birçok tutorial videosunda ama bu bir hata. Voroni texture kenarlardan içeriye doğru ciddi bir çöküntü oluşturuyor ve bu durum çoğunlukla düzeltilemiyor. Ben bunun yerine musgrave texture kullandım. Sonuç ciddi oranda sorunu çözmemi sağladı. Tanıtım videosunda da gösterdiğim üzere displacement ın doku koordinatı global seçildiği için objenin eksenlerde hareket ettirilmesi ile dokunun nüfuzu da değişiyor böylelikle objenin her hareket eylemi farklı bir obje oluşmasına sebep oluyor. Bu yöntem ile sadece objeyi hareket ettirmekle sınırsız sayıda farklı kaya üretmek mümkün oluyor. Üstelik topoloji yüzey azaltmaya uygun olduğu için decimate modifier yardımıyla kolaylıkla yüzey sayısı da azaltılabiliyor.

Objeyi oluşturduktan sonra sıra geldi materyal yapımına bu konuda da yazılabilecek birçok şey var aslında ancak konuyu ilerde daha ayrıntılı olarak açıklamak istediğimden şimdilik bu kadar…

İndir “Rock Generator and Materials” Rock_Generator.rar – 210 defa indirildi – 5 MB

Bir cevap yazın