Stone Wall / Taş Duvar

How to make stone wall in blender? Blender stone wall materials

Blender da taş duvar nasıl yapılır ? Blender da taş duvar materyali


İndir “Stone Wall Model and Materials / Taş Duvar Modeli ve Materyali” Stone_Wall.rar – 343 defa indirildi – 13 MB


Hedef olarak prosedürel taş duvar materyali belirlemiş olsamda işin sonunda projenin sadece bir kısmını prosedürel materyal ile çözmüş oldum. Aslında prosedürel materyal yapımında da iyi ilerleme katettim ancak bir noktada karşılaştığım sorunun çözümü olmadığını anlayınca materyal ile taş duvar yapımı işinden vazgeçmek zorunda kaldım.

Kısaca karşılaştığım sorundan da bahsedecek olursam; duvarın ana hattını oluşturacak bağlantı olarak voronoi texture dan Distance to Edge bağlantısını kullanıyordum ilk problem olarak kenarların çok keskin olması göze çarpıyordu. Bu konu hakkında internette daha önceden de araştırma yapmıştım ve sorunu çözecek net bir şey bulamamıştım maalesef. Artık bu sorunu kendi çabalarımla çözmek için kolları sıvadım mantıkta basit ancak bağlantıda biraz karmaşık bir düğüm hazırlayarak sorunu kısmen çözmeyi başardım. Sonra bir problem daha belirdi ben taşların arasındaki harç kısmını biraz daha belirgin yapmak istiyordum bu sebeple color ramp bağlayarak siyah kısmı biraz ileri çektim ancak distance to edge dokusunun bir eksikliği varmış rastgelelik değeri 0.38 in üzerine çıkınca dokunun bazı kısımları color ramp ile birlikte çalıştırıldığında bozuluyor. (Aslında doğru kelimeyi bulamadım ilerleyen bir yazımda bu konuyu ayrıntılı anlatırım belki)

Shader editor den işi halledemeyeceğimi öğrendikten sonra başka bir yol aramaya başladım, internette biraz araştırma yaptıktan sonra cell fracture eklentisi ile bağlantılı crack it! eklentisi ile yapılan taş duvar modeline rastladım. Fakat yine bir sorun vardı blender 2.8 sürümünden sonra bu eklenti kullanılamaz hale gelmiş. Bende eski blender sürümü ile modeli oluşturup sonra yeni versiyona export ederim dedim ancak eklenti beni tam olarak tatmin etmedi.

Tüm bunların üzerine bende eskiden kullandığım cell fracture eklentisi ile denemeler yapmaya başladım. Eklenti ile oluşturulan taşlar çok keskin köşeli oldukları için bazı modifier ler kullanarak bu keskinliği yumuşatmayı, aynı zamanda taşların birbileri ile tam uyumunu ortadan kaldırmayı denedim. Burada da taş modellerinin yüzeyleri – modellerin topolojiden son derece uzak olmalarından kaynaklı – modifier kullanımı ile deformasyona uğradı ve bazı yüzeyler iç içe geçmeye başladı. Modifier lar ile birçok deneme yaptıktan sonra sorunu yüzde yüz çözemesem de çok büyük oranda çözmeyi ve istediğim sonucu almayı başardım.

Son olarak taşlar ve harç için materyal gerekiyordu. Bu noktada hazır bir doku ile kaplama yapmak mümkün olabilirdi ancak o zamanda her bir taş için kaplama koordinatı çıkarmak gerekir ki bu da çok zahmetli bir iş olurdu. Elbette basitçe kısa yoldan kaplama koordinatı çıkarılabilir ancak bu yöntemle dokunun tekrar yerleri belli olacağından görüntü gerçekçiliğini yitirirdi. Bende onun için daha önceden hazırladığım üç renk karışımını kullanarak taş duvar materyali hazırladım. Object info bölümündeki random kısmından da faydalanarak taşlara farklı renkler ve farklı kaplama koordinatları çıkarttım.

Sonuç: Bir çok farklı şey denediğim ve farklı şeyler öğrendiğim bir çalışma oldu. Aslında üzerinde biraz daha çalışılabilir ancak bu iş için kendime iki gün sınır koymuştum ve süre doldu. Bu işi yaparken birçok farklı yöntem denedim ve hemen hemen hepsi işe yarar yöntemler. Farklı tarzlarda taş duvarlar yapmak için kullanılabilecek benzer yöntemleri de ilerleyen yazılarımda veya videolarımda paylaşabilirim…


İndir “Stone Wall Model and Materials / Taş Duvar Modeli ve Materyali” Stone_Wall.rar – 343 defa indirildi – 13 MB

Bir cevap yazın