Plastered Brick Material / Sıvalı Tuğla Materyali


İndir “Plastered Brick Wall” Plastered_Brick_Wall.rar – 365 defa indirildi – 775 KB


Blender da öncelerden yaptığım bir ev modeline yeniden doku giydirirken bu tarz bir materyal ihtiyacı doğdu. İnternette bir miktar araştırma yaptım ve sıvalı tuğla dokuları vardı aslında ancak tam olarak benim istediğim dokuyu bulamadım bende kendi sıvalı tuğla dokumu yapmak için kolları sıvadım…

Blender’ ın shader editor bölümünde brick texture olarak bilinen tuğla dokusu var aslında ancak tuğla olarak yeterli gerçeklikte bir görüntü sunmuyor.

Öncelikle dokunun objeye doğru şekilde kaplanabilmesi gerekiyordu. Doku koordinatlarını, obje (Texture coordinate – Object) olarak seçince normalde basit objelere dokunun rahatlıkla doğru şekilde kaplanması gerekir ancak brick texture için durum tam olarak böyle olmuyor. Bir süre bu sorunun çözümü için denemeler yaptım, internette de konu hakkında biraz araştırma yaptım ve çözüm için bazı bağlantılar buldum aslında. Benim projemde objenin üst yüzeyinin kaplanması gerekmediği için internette bulduğum karmaşık bağlantı yerine doku koordinatlarında rotasyon ayarlarıyla biraz oynayarak sorunu kısmen giderdim.

Sonrasında tuğlalar için gerçekçi bir renk gerekiyordu. Doku yaparken sıklıkla kullandığım renk karışım materyal grubunu kullanarak hem tuğlanın hem de tuğlalar arasını dolduran harcın rengini elde etmiş oldum.

Tuğla ve harcın rengini oluşturduktan sonra yer yer dökülmüş sıvanın oluşturulmasına geldi sıra. Bu kısım içinde noise texture kullandım. Aslında aklımda musgrave vardı ancak sıva için de renk geçişi yaparım diye düşünerek noise texture de karar kıldım. Bu noktada sıvanın duvarın tamamında dökülmüş olmasını istemediğimden gradient bir doku oluşturdum ve bir çeşit maskeleme sistemi ile duvarın yukarı kısımlarına tuğlanın nüfuz etmesini engelledim. Ayrıca sıvadaki kirli görüntüyü yukarı kısımlarda istemediğim için benzer bir mantıkla yukarı kısımlara kirli dokunun nüfuzunu azalttım.

Gerçekçi bir materyal için kabartma dokusu da şart. Kabartma dokusunda da tuğla ve sıva ayrımını yapmak gerekiyordu. Noise texture ve gradient texture dan elde ettiğim bir maske ile bump map in tuğla ve sıva kısımlarını ayırdım. Sıvanın uç kısımları ile geneli arasında bump map farklılığı oluşturmak için yine gradient dokudan faydalandım ve kabartma haritasını böylelikle tamamlamış oldum.

Son olarak pürüzlülük için de kabartma haritası için oluşturduğum bağlantıya bir gradient doku geçişi ekleyerek materyali tamamlamış oldum.

Sonuç olarak iyi bir materyal ortaya çıkmış olsada önemli bir sorun varki o da bu materyallerin genel olarak bilgisayar donanıma ciddi bir yük getiriyor olmaları. Yani hızlı render edilmesi gereken sahnelerde bu materyallerin kullanımı doğru bir tercih olmayacaktır.

Yine de bake yapılarak bu materyaller ile elde edilen dokular hızlı bir şekilde render edilebilecek duruma getirilebilirler. Bu nedenle prosedürel materyal mantığına karşı değilim ve gelecekte bilgisayarların işlem performanslarının artışı ve materyal yapımındaki yeniliklerle bu materyal sistemiyle daha sık karşılaşacağımız kesin…

İndir “Plastered Brick Wall” Plastered_Brick_Wall.rar – 365 defa indirildi – 775 KB

Bir cevap yazın