Blender Ağır Çekim Sıvı Damlası Animasyonu

Blender sıvı simülasyon motorunu öğrenmek için yaptığım bir başka çalışma…

Bu animasyonu yaparken yavaş çekim videolardaki su damlasının hareketine benzer bir animasyon yapmayı amaçlamıştım.

Render süreleri o zamanlar çok uzundu bu videoları hazırlarken keşke ne kadar sürede animasyonu bake ettiğimi ve render süresinin ne kadar olduğunu da yazsaymışım.

Şimdilerde eevee render motorunda bu tarz animasyonlar neredeyse anlık olarak render edilebiliyor. Video dikkatli incelendiğinde renderdaki kumlanmada fark edilebiliyor. Artık renderdeki bu gürültüyü engellemek için birtakım farklı yöntemler mevcut ve son derece kolay bir işlem. Eskiden bu gürültüyü engellemek için kullanılabilecek bir node hazırlamıştım bu node sayesinde sahnedeki farklı materyaller farklı filtreler kullanılarak ayrılıyor ve üzerlerindeki gürültü bir çeşit blur (bulanıklık) filtresi kullanılarak neredeyse tamamen yok ediliyordu. Tabi aradan epeyce zaman geçti ve artık bu iş için son derece basit bir node bağlantısı yapmak yeterli oluyor.

Bir cevap yazın