Bardağı Dolduran Sıvı Animasyonu

Bu animasyonda temel problem sıvı ile onu çevreleyen madde ( bu animasyon için bardak) arasında oluşan garip görüntüydü.

Normalde domain obje (yani sıvı simülasyon alanını belirleyen ve diğer bir takım ayarların yapılmasına imkan sağlayan obje) dikdörtgenler prizması şeklindedir. Ancak silindir veya başka geometrik şekillerdeki objeler sıvıyı sınırlayan obje olarak kullanılmak istendiğinde sıvı ile bu objeler arasında tam olarak gerçekçi bir simülasyon yapılamıyordu. Bu durumu düzeltmek için bir takım farklı denemeler yapmıştım. Ancak simülasyon ayarlarında yaptığım değişiklikler ile sorunu çözememiştim bende sıvıya bir yumuşatıcı modifier (tam bir karşılığ yok, objeyi modifiye eden ayarlar gibi bişey) ekleyerek sorunu bir nebzede olsa çözmüştüm. Blender 2.8 sürümlerinden sonra eklenen mantaflow sıvı simülasyon aracı ile yeniden deneme yapmak gerekir… Belki de artık böyle bir sorun kalmamıştır.

Bir cevap yazın